Irene Companjen en Bert Boerboom in de Saksen Weimar Kazerne

Irene Companjen en Bert Boerboom wonen op een bijzondere locatie in Arnhem-Noord: op de stadsrand van de Veluwe, in de tot atelierwoningen verbouwde Saksen Weimar Kazerne. Op zondag 22 november ben ik bij hen op bezoek geweest bij gelegenheid van Saks Open, een route langs de ateliers van veertig kunstenaars.

Irene maakt prints op textiel waarvoor ze de stempeltechniek gebruikt. Haar abstracte patronen op grote doeken vind ik intrigerend. De vormen zijn afgeleid van de werkelijkheid: een geparkeerde caravan, een ruimte, een oog. Zodoende ontstaat een gelaagdheid in haar werk waardoor ik denk: “Waar kijk ik nou naar?”

Het werk van Bert Boerboom, haar partner, roept dezelfde vraag bij me op. Zijn tekeningen, schilderijen en foto’s zijn gebaseerd op landschappen en patronen in de natuur. Door de abstractie ontstaat een nieuwe werkelijkheid, beelden die in mijn hoofd blijven hangen.

Meer informatie over het werk van Bert en Irene op www.bertboerboom.nl en irenecompanjen.com

Geef een reactie

